Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

  1. Úvodní ustanovení
    1. Provozovatelem je Prague Pride, z. s., se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO: 228 42 730, zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka L 22311, e-mail: info@qalendar.cz („Provozovatel”) a provozuje webový portál dostupný na adrese www.qalendar.cz, který slouží k inzerci, shromažďování informací a prezentaci kulturních queer Akcí v České republice („Portál”).
    2. Tyto Obchodní podmínky („Podmínky“) upravují používání a přístup ke Službám Provozovatele prostřednictvím Portálu vámi jako uživatelem a zákazníkem („Zákazník“), a tvoří smlouvu o poskytování Služeb mezi vámi jako Zákazníkem a námi jako Provozovatelem (Zákazník a Provozovatel společně „Smluvní strany”) („Smlouva“).
    3. Službou se rozumí zpoplatněné zveřejnění Akce v programu Portálu na základě údajů dodaných Zákazníkem nebo zpoplatněná inzerce Podniku na Portálu za účelem jeho propagace.
    4. Akcí se rozumí jakákoli kulturní, společenská nebo jiná událost Zákazníka, související s jeho činností, zaměřená na queer tématiku nebo s ní související.
    5. Podnikem se rozumí místo, obvykle provozovna zaměřená na zábavu, gastronomii nebo jiné spotřebitelské služby, které Zákazník provozuje a má zájem propagovat prostřednictvím Portálu.
    6. Uživatelem se vedle Zákazníka rozumí také každá osoba, která využívá Portál jiným způsobem než za účelem objednání Služby, zejména pro vyhledávání nebo zpřístupňování informací.
    7. V případě, že Zákazník nesouhlasí se kteroukoli částí těchto Podmínek, není oprávněn využívat Portál ani Služby. Tyto Podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti, které vznikají v souvislosti se Smlouvou nebo na jejím základě. Podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy. Použitím Portálu a zakoupením Služby vyjadřuje Zákazník souhlas s těmito Podmínkami a s dalšími zásadami zveřejněnými Provozovatelem a potvrzuje, že se seznámil s podmínkami Smlouvy a porozuměl jim. Pokud Zákazník nesouhlasí se Smlouvou v plném rozsahu, je výslovně zakázáno Portál a Služby využívat a jejich používání musí být neprodleně ukončeno.
  2. Portál 
    1. Portál slouží jako online platforma určená k podpoře a zviditelnění queer témat, iniciativ, podnikatelů a komunitních aktivit. Cílem Portálu je vytvořit bezpečný, inkluzivní a respektující prostor pro prezentaci, sdílení a propagaci obsahu souvisejícího s queer tématy a komunitou.
    2. Portál je postaven na principech respektu ke každému jednotlivci bez ohledu na gender, sexuální orientaci, identitu, rasu, náboženství, věk či zdravotní stav („Hodnoty Provozovatele”). Všichni Uživatelé jsou povinni tyto hodnoty dodržovat.
    3. Uživatelům není dovoleno na Portálu zveřejňovat obsah, který je urážlivý, nenávistný, diskriminační nebo jinak neslučitelný s účelem tohoto Portálu. Takový obsah může být bez předchozího upozornění odstraněn a Uživateli může být znemožněn další přístup k Portálu.
    4. Veškerá práva k Portálu, zejména autorská práva k jeho obsahu, rozvržení stránek, fotografiím, videím, grafickým prvkům, ochranným známkám, logům a dalším součástem a prvkům webu, náleží výhradně Provozovateli.
    5. Je zakázáno kopírovat, upravovat, šířit, ukládat nebo jinak užívat jakoukoli část Portálu bez předchozího výslovného souhlasu Provozovatele.
    6. Provozovatel nenese odpovědnost za jakékoliv škody, chyby či poruchy způsobené zásahy třetích osob do Portálu nebo jeho užitím v rozporu s jeho určením.
    7. Jelikož je Provozovatel podle předpisů EU provozovatelem „on-line platformy“, musí dodržovat Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb („DSA“). Tyto Podmínky uvádějí důležité informace o právech a povinnostech Provozovatele i uživatelů dle DSA ohledně potenciálního nezákonného obsahu na Portálu.
    8. Kontaktní e-mail info@qalendar.cz je rovněž jednotným kontaktním místem, na kterém může Uživatel i státní a jiné orgány Provozovatele kontaktovat ve věcech souvisejících s DSA; na tomto kanálu je možné s námi komunikovat v češtině a angličtině.
    9. Prostřednictvím provedení registrace uživatelského účtu na Portálu („Účet“) je uzavřena Smlouva, která nabývá účinnosti okamžikem doručení akceptace registrace Účtu, která bude Zákazníkovi zaslána na jeho e-mailovou adresu, kterou Zákazník uvedl v rámci registrace.
    10. Zákazník bere na vědomí, že Provozovatel není povinen uzavřít Smlouvu (může odmítnout provést registraci Účtu) zcela dle svého uvážení, a to zejména s osobami, které dříve porušily Smlouvu (včetně Podmínek) nebo jednaly v rozporu s obecně závaznými právními předpisy.
    11. Odsouhlasením Podmínek a potvrzením, že se Zákazník seznámil se zásadami ochrany osobních údajů projevuje svůj souhlas s uzavřením Smlouvy, na základě které mu bude umožněno užívat Portál a využívat Služby.
    12. Registrace Účtu probíhá prostřednictvím Portálu, kde je nutné vyplnit požadované údaje, odsouhlasí seznámení se s Podmínkami a zásadami ochrany osobních údajů a kliknout na tlačítko „Založit účet“ a tím odsouhlasit uzavření Smlouvy.
    13. Následně po dokončení registrace Účtu bude Zákazníkovi zaslán potvrzující e-mail o úspěšné registraci Účtu na e-mail, který Zákazník uvedl v rámci registrace. 
    14. Při registraci Účtu je Zákazník povinen uvést pouze svou e-mailovou adresu a jméno, s tím, že tyto údaje budou sloužit pro přihlašování do Účtu, prostřednictvím kterého je možné si objednávat Služby. Ostatní údaje, které je možné při registraci uvést, jsou nepovinné, nicméně v případě, že jsou vyplněny, je nutné uvést údaje pravdivé a v případě jejich změny během užívání je Zákazník povinen jejich změnu nahlásit Provozovateli bez zbytečného odkladu.
    15. Zákazník je oprávněn požádat Provozovatele o zrušení jeho Účtu. Žádosti bude vyhověno ve lhůtě 10 pracovních dnů ode dne jejího přijetí. Žádost o zrušení Účtu je nutné zaslat elektronicky na e-mail: info@qalendar.cz.
    16. Zákazník bere na vědomí, že Provozovatel je oprávněn na základě vlastního uvážení dočasně nebo úplně znemožnit využívat Účet, a to zejména v případě, kdy Zákazník poruší své povinnosti ze Smlouvy (včetně Podmínfplatek) nebo v souvislosti s užíváním Portálu poruší obecně závazné právní předpisy, v závislosti na míře závažnosti takového porušení.
  3. Nahlašování obsahu
    1. Pokud Uživatel považuje nějaký obsah zveřejněný na Portálu za nezákonný, může jej nahlásit e-mailem. K nahlášení může také využít formulář, který je přílohou 1 těchto Podmínek, který zašle na info@qalendar.cz. Jakmile takové hlášení Provozovatel obdrží, potvrdí Uživateli jeho přijetí e-mailem. Zároveň Uživatele bez zbytečného odkladu informuje o rozhodnutí ohledně informací, kterých se oznámení týká, a poskytne Uživateli informace o možnostech podání námitek proti takovému rozhodnutí.
    2. V případě, že některé informace Uživatel neuvede nebo je neuvede tak, jak to vyžaduje formulář v příloze 1 Podmínek, bere na vědomí, že jeho oznámení nemusí být z důvodu nedostatku potřebných informací ze strany Provozovatele zpracováno.
    3. Všechna oznámení, která budou obsahovat potřebné informace, zpracuje Provozovatel včas, pečlivě, nestranně a objektivně. K takovému zpracování nepoužívá žádné automatizované rozhodovací prostředky ani nástroje.
  4. Služba
    1. Objednání Služby s povinností platby se provede odesláním formuláře dostupného na www.qalendar.cz („objednávka”)
    2. Objednávku Zákazník odešle kliknutím na tlačítko „OBJEDNÁVKA ZAVAZUJÍCÍ K PLATBĚ”
    3. Zákazník je povinen uvést v Objednávce pravdivé a úplné informace. Za škodu způsobenou uvedením nepravdivých či neúplných údajů nenese Provozovatel odpovědnost.
    4. Zákazník je dále povinen udržovat své údaje aktuální a oznámit Provozovateli jakoukoli jejich změnu, pokud může mít vliv na plnění Smlouvy. V případě, že Zákazník změnu neoznámí a v důsledku toho dojde ke škodě, nese Zákazník veškerá rizika s tím spojená.
    5. Provozovatel si vyhrazuje právo odmítnout zveřejnění Akcí či inzerci Podniků, které:
      1. jsou v rozporu s hodnotami Provozovatele nebo aplikovatelnými právními předpisy České republiky;
      2. obsahují diskriminační, nenávistné, vulgární či jinak nevhodné prvky;
      3. propagují násilí, extremistické ideologie nebo neověřené zdravotní či politické informace;
      4. mohou poškodit dobré jméno Provozovatele nebo narušit důvěru uživatelů Portálu;
      5. působí klamavě, nepravdivě nebo jsou spojeny s podvodným jednáním;
      6. nejsou dostatečně specifikovány nebo obsahují neúplné či nepravdivé údaje;
      7. jsou duplicitní.
    6. V případě postupu Provozovatele dle bodu 4.5. je Provozovatel povinen Zákazníka bez zbytečného odkladu o jeho postupu informovat.
    7. Zákazník je oprávněn objednat Službu prioritního zobrazení Akce, v rámci které bude jeho Akce po dobu před začátkem akce zvýrazněna a zobrazována na přednostních pozicích Portálu. 
    8. Zákazník je oprávněn objednat Službu umístění své Akce na hlavní banner Portálu, a to po dobu jednoho měsíce, počínaje dnem aktivace této Služby, kterou si Smluvní strany předem sjednají. Po uplynutí sjednané doby bude banner automaticky stažen a Akce bude dále zveřejněna v rámci standardního výpisu Akcí.
    9. Zákazník je oprávněn objednat inzerci Podniku na http://www.qalendar.cz, a to na dobu jednoho měsíce, počínaje dnem aktivace této Služby, kterou si Smluvní strany předem sjednají. Po uplynutí sjednané doby bude inzerce z Portálu automaticky stažena.
  5. Cena a platba
    1. Cena za Službu činí:
      1. 399 Kč za zveřejnění jedné Akce na dobu neurčitou
      2. 799 Kč za zveřejnění jedné prioritní Akce dle čl. 4.7. 
      3. 3.000 Kč za zveřejnění jedné Akce dle čl. 4.8. 
      4. 399 Kč za inzerci jednoho Podniku dle čl. 4.9.
    2. Platba probíhá online přes platební bránu Stripe (https://stripe.com/). Po přijetí platby bude Zákazníkovi vystaven daňový doklad. 
    3. Pokud by došlo ke zjevné chybě v uvedené Ceně, není Provozovatel povinen Službu poskytnout. Pokud již mezi Smluvními stranami byla uzavřena Smlouva s chybnou Cenou, je Provozovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit. O chybě Provozovatel bez zbytečného odkladu Zákazníka informuje.
  6. Reklamace 
    1. Pokud má Zákazník pocit, že Provozovatel udělal chybu, tedy že mu byla poskytnuta Služba s vadami (rozsahem nebo kvalitou neodpovídá smluveným podmínkám), může uplatnit reklamaci, a to plně v souladu se zákonem, (zejména občanským zákoníkem). 
    2. Práva z vad plnění uplatňuje Zákazník u Provozovatele Portálu, a to buď písemně na adrese jeho sídla, anebo na e-mailové adrese info@qalendar.cz.
    3. O průběhu a vyřízení uplatněného práva na náhradu újmy bude Zákazník informován prostřednictvím kontaktních údajů, které uvedl v rámci své objednávky.
    4. Pokud dokáže Provozovatel vadu odstranit, může po něm Zákazník požadovat:
      1. opravu;
      2. doplnění toho, co chybí, nebo 
      3. přiměřenou slevu z ceny.
    5. Pokud vadu odstranit nedokáže, může po něm Zákazník požadovat
      1. přiměřenou slevu z ceny, nebo 
      2. odstoupit od Smlouvy.
    6. Důvodem k reklamaci nemůže být to, že poskytnutá Služba neodpovídá subjektivnímu očekávání Zákazníka.
    7. Vadu musí Zákazník vytknout co nejdříve poté, co ji zjistí, nejpozději však do 6 měsíců od převzetí plnění (poskytnutí Služby). Při uplatnění reklamace Provozovatel vystaví reklamační protokol.
    8. Zákazník je povinen v reklamaci uvést své kontaktní údaje, popsat, co reklamuje, jak chce reklamaci vyřídit, a že mu byla služba poskytnuta. Při uplatnění reklamace vydá Provozovatel elektronické potvrzení, ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, její obsah, požadovaný způsob vyřízení a kontaktní údaje Zákazníka.
    9. Reklamaci Provozovatel vyřídí a vadu odstraní co nejdříve, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se se Zákazníkem písemně nedohodne na delší lhůtě. Pokud 30denní lhůta pro vyřízení reklamace uplyne marně, může Zákazník odstoupit od Smlouvy.
    10. V případě oprávněné reklamace náleží Zákazníkovi úhrada nezbytně nutných nákladů, o kterou musí požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vytknutí vady, pokud je spotřebitelem.
    11. Po vyřízení reklamace vystaví Provozovatel Zákazníkovi potvrzení o jejím vyřízení.
    12. Následující ustanovení tohoto článku se uplatní v případě, že Zákazník vstupuje do smluvního vztahu s Provozovatelem výlučně jako spotřebitel, tj. člověk, který vůči Provozovateli vystupuje mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
    13. Jako spotřebitel má Zákazník v běžných případech právo odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy online i bez udání důvodu. To znamená, že se na Smlouvu hledí, jako by nebyla nikdy uzavřena, a obě strany si musí vrátit to, co si poskytly.
    14. Zákazník bere na vědomí, že nemá právo odstoupit od Smlouvy s Provozovatelem, pokud Provozovatel již Služby podle Smlouvy v plném rozsahu poskytl. Občanský zákoník totiž stanoví, že spotřebitel nemá právo odstoupit od Smlouvy, pokud souhlasil s tím, že mu budou služby poskytnuty ještě před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Ve zkratce to znamená, že jakmile dojde k uzavření Smlouvy a poskytnutí Služeb, nelze již od Smlouvy odstoupit. Pokud by Zákazník s tímto postupem nesouhlasil, budou mu služby podle Smlouvy poskytnuty až po uplynutí 14denní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Z toho důvodu nejsou v této části Podmínek uvedeny žádné další informace k odstoupení od Smlouvy, jako např. podmínky, lhůty a další postupy, ani zde není uveden formulář pro odstoupení od Smlouvy.
    15. Zákazník uděluje předchozí výslovný souhlas dle čl. 6.14. s poskytováním Služeb před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a bere na vědomí, že nemůže odstoupit od poskytování služby, jestliže byla plněna s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím této lhůty.
  7. Práva a povinnosti smluvních stran 
    1. Provozovatel se zavazuje provozovat Portál s náležitou odbornou péčí a usilovat o jeho maximální dostupnost.
    2. Provozovatel odpovídá za poskytnutí Služby, která:
      1. odpovídá popisu, druhu a množství, jakosti a funkčnosti i jiným ujednaným vlastnostem;
      2. je vhodná k stanovenému účelu;
      3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
    3. Zákazník má právo na zveřejnění Akce či inzerci Podniku dle těchto Podmínek.
    4. Zákazník je povinen chovat se v rámci plnění Smlouvy takovým způsobem, aby nebyla poškozena dobrá pověst Provozovatele, respektovat tyto Podmínky a chránit práva duševního vlastnictví náležející Provozovateli či třetím osobám, která by mohla být plněním Smlouvy dotčena.
    5. Zákazník je povinen v případě změny adresy pro doručování písemností nebo kontaktních, bankovních a jiných údajů relevantních pro plnění Smlouvy, informovat Provozovatele bez zbytečného odkladu o těchto změnách; pokud tak Zákazník neučiní, případná nemožnost kontaktování Zákazníka jde k jeho tíži.
    6. Zákazník se zavazuje vkládat pouze obsah, který je v souladu se zaměřením Portálu, zejména respektující queer komunitu a její hodnoty.
    7. Zákazník je oprávněn kdykoli požádat o odstranění Akce z Portálu. V případě placené Služby nemá nárok na vrácení poměrné části ceny.
    8. Zákazník je povinen dodat Provozovateli veškeré podklady (texty, obrázky, loga, odkazy) v kvalitě a formátu odpovídajícím technickým požadavkům Portálu. Provozovatel si vyhrazuje právo upravit grafické prvky za účelem zachování vizuální jednotnosti webu.
    9. Provozovatel je oprávněn upravit délku, formát nebo rozložení zveřejněného obsahu za účelem zachování vizuální a obsahové konzistence Portálu.
    10. Provozovatel je oprávněn dočasně omezit nebo přerušit provoz Portálu z důvodu údržby, technických problémů nebo vyšší moci, a to bez nároku Zákazníka na kompenzaci.
    11. Zákazník nese plnou odpovědnost za pravdivost, úplnost a aktuálnost zveřejněných informací o Akci či Podniku. Provozovatel nenese odpovědnost za jakékoli škody způsobené nesprávnými nebo nepravdivými údaji poskytnutými Zákazníkem.
    12. Zákazník je povinen respektovat práva duševního vlastnictví třetích osob. Veškerou odpovědnost za případné neoprávněné nakládání s autorskými díly a dalšími předměty duševního vlastnictví nese výhradně Zákazník.
    13. V případě porušení těchto Podmínek Zákazníkem má Provozovatel právo pozastavit nebo odstranit příslušný obsah bez předchozího upozornění.
  8. Řešení sporů 
    1. V případě nespokojenosti, stížností nebo technických problémů je možné Provozovatele kontaktovat na info@qalendar.cz.
    2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00, Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová webová adresa: coi.gov.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/.
    3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje vždy jedině na návrh Zákazníka, a to v případě, že se spor nepodařilo (pokud se týká poskytování služeb Provozovatele) vyřešit přímo.
    4. Při řešení sporů ze Smlouvy je možné využít také Evropskou platformu pro řešení sporů nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr
  9. Ochrana osobních údajů
    1. Při zpracování osobních údajů se řídíme platnými právními předpisy, zejména Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR). Podrobnosti jsou k dispozici v Zásadách zpracování osobních údajů.
  10. Závěrečná ustanovení
    1. Zákazník není oprávněn postoupit své pohledávky vůči Provozovateli vyplývající ze Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele.
    2. Provozovatel je oprávněn Podmínky kdykoli jednostranně změnit. Změny těchto Podmínek budou předem oznámeny ve webovém rozhraní Portálu. V případě, že Zákazník se zněním Podmínek nesouhlasí, je povinen okamžitě ukončit užívání Služeb.
    3. Případná neúčinnost či neplatnost jakéhokoliv ustanovení Podmínek nemá za následek jejich neúčinnost nebo neplatnost. Namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení Podmínek nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému nebo neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
    4. K poskytování Služeb a provozování Portálu je Provozovatel oprávněn jako zapsaný spolek vykonávající vedlejší činnost v souladu se stanovami. Provozovatel podléhá dozoru České obchodní inspekce ve věcech ochrany spotřebitele dle zákona č. 634/1992 Sb.
    5. Podmínky nabývají platnosti dne 30. 6. 2025

Příloha č. 1 Podmínek

FORMULÁŘ PRO OZNÁMENÍ NEZÁKONNÉHO OBSAHU

Jméno a příjmení / Název, sídlo a IČO:

Kontaktní údaje (e-mail):

Vysvětlení, proč považujete daný obsah za nezákonný:

Jednoznačný údaj o přesném elektronickém umístění nezákonného obsahu (URL adresa a, pokud možno, další informace umožňující identifikaci nezákonného obsahu):

Odesláním tohoto oznámení prohlašuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení obsažené v tomto oznámení jsou přesné a úplné.